Bibel studier mm.
Dennis E
2004-11-08 12:27:40 UTC
JEg leder efter nogle ting som jeg gerne vil studere/læse nærmere om, og har
derfor nogle ting jeg
leder lidt efter, så måske nogle af jer kan hjælpe mig.

1. bibel studie program til computer (helst til mac, men windows er fint
nok), hvor man har nyt og
gammelt testamente på danske evt engelsk, og på hebraisk mm. så man kan
sammenligne og evt
få forklaret forskellene.

2. læsestof (ved der skulle være en database til computer om det, så meget
gerne det), om de
forskellige ting som katolsk tro indeholder, her iblandt, mirakler, overtro,
stigmata, grædende
statuer mm. Dette er jo nogle af de skrøner man hører lidt om og ser i film
som feks stigmata,
eksorsisten, selvom jeg har hørt at specielt stigmata filmen er noget vrøvl.
Men også studie
materiale hvor man kan læse mere om hvorfor nogle finder bestemte datoer i
biblen for hvornår
at jorden burde gå under

Venlig hilsen
Dennis
Andreas Falck
2004-11-08 14:53:02 UTC
Post by Dennis E
JEg leder efter nogle ting som jeg gerne vil studere/læse nærmere
om, og har derfor nogle ting jeg
leder lidt efter, så måske nogle af jer kan hjælpe mig.
1. bibel studie program til computer
Her kan du finde et udmærket program, der endda er gratis:
http://www.onlinebible.org/html/dnk/index.htm

[ ... ]
Post by Dennis E
Men også studie materiale
Her kan du finde et par hundrede bibelstudier online og gratis:
http://www.tagnet.org/cyberspace/eng-stud.html
http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*