4spørskål til Jehovas vidner
Børge
2007-03-27 08:16:35 UTC
Hvorfor har de indsat ordet "Jehova" i det nye
testamente, da det absolut ikke eksisterer i den
græske grundtekst? Er det ikke at "lege med teksten og
lave den om til sit formål"?

2Jeg kan tale i tunger og har bedt Gud om mange
mirakler som han har besvaret. Er jeg så én af de
144.000 tusind, eller vent lidt, siger Bibelen ikke
klart og tydeligt i Åbenbaringen kap. 7 og 14 at det
er kun jøder der tales om her, og ikke hedninger? (Er
det ikke også at lave om på teksten til sin egen
fordel?)

3
tror at Jesus blev korsfæstet på en stamme og ikke
et kors, det vil sige at Jesu hænder blev nød til at
blive sat sammen og slået med et søm. Hvorfor siger
Johannes 20:25 i den græske grundtekst: "Undtagen jeg
skal se i hans hænder mærket af naglerne." Naglerne er
flertal, dvs. det må have været et kors, og mange
steder i det nye testamente står der at det er et
kors. Fx Matt. 27:40, Luk. 23:26, Joh. 19:17, Kol.
1:20, Hebr. 12:2, 1.Pet. 2:24.

4
Hvor kan man se i Biblen at ærkeenglen Mikael er
Jesus? Hvorfor bliver Jesus ikke kaldt Mikael nu, selv
om han er tilbage i himlen????????????
--
Hej fra Børge
Se hjemmesiden.
http://jesusfordanmark.mystiksider.dk/
Andreas Falck
2007-03-27 21:47:35 UTC
Post by Børge
Hvorfor har de indsat ordet "Jehova" i det nye
testamente,
Hvorfor i al verden sender du denne forespørgsel til Jehovas Vidner i en
alt-gruppe om katolicisme? - Og da især når du i forvejen har postet den i
flere andre grupper?
http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside
Børge
2007-03-28 06:19:40 UTC
Post by Andreas Falck
Post by Børge
[...]
for at katolikker også kasn bruge de spørsmål når JV. ringer på døren.
Benedikte Brisson
2007-03-28 11:11:07 UTC
Post by Andreas Falck
Post by Børge
[...]
Hvorfor skulle vi dog det? Jeg smider dem bare ud med det samme uden
diskussion.

Venlig hilsen Dikte
Børge
2007-03-28 11:47:19 UTC
Post by Benedikte Brisson
Post by Andreas Falck
for at katolikker også kasn bruge de spørsmål når JV. ringer på døren.
Hvorfor skulle vi dog det? Jeg smider dem bare ud med det samme uden
diskussion.
Venlig hilsen Dikte
Det kunne jo tænkes at en enkelt af dem ikke var så hjenevasket at de kunne
se de havde taget fejl.